Mijn zomervakantie: deel 2

Het is alweer even geleden dan ik terug ben van vakantie. Ik ben alweer twee weken aan het werk en och wat had ik het gemis! Toch schrijf ik jullie nog even de blog die ik beloof had. Deel 2 van mijn vakantie!

Op vrijdag middag is mama weer naar huis gegaan. In mijn vorige blog kon je lezen hoe ze haar portomenee verloor maar hem daarna ook weer terug vond net voordat ze weg ging. s’ Avonds zijn wij nog uit eten geweest, zoals eigenlijk elke avond. Daarna vroeg ons bed ingegaan want de volgende dag gingen we een fietstocht doen!!!!!

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om naar Malaga te gaan! THE CITY! Het was niet al te warm want de zon scheen niet vol op, af en toe een wolkje, prima te doen als je naar een stad gaat, toch? Als je mijn Instagram gevolgd heb, kon je zien dat we de fietstocht echt gedaan hebben en wat was dat leuk! We zijn op plekken geweest waar je normaal, althans ik niet, niet heen zou gaan. We kregen allerlei informatie, over de grote kathedraal, over de romijnen van vroegen en dingen die ze tot op de dag van vandaag nog steeds ontdekken, over de stieren arena, de kleine wijken om de stad heen, het grote park met bomen van over de hele wereld en ga zo maar door! Het is een feit jongens, ik ben echt verliefd op deze stad! Na het fietsen zijn we wat wezen drinken op het dakteras van een hotel, met een uitzicht op Malage Haven! Zie hier onder een aantal foto’s met wat info over de stad:

Ook op Zondag was het in de ochtend niet al te lekker weer. Daarom zijn we naar Fuengirola geweest. Een ander klein stadje dat naast Benalmadena ligt. Even wat winkeltjes in en uit geweest, wat gedronken en toen weer terug gegaan naar het hotel want het begon toch wel aardig warm te worden! We hebben nog even bij het zwembad gelegen en daarna ben ik samen met Sammy’s vader naar een Nederlands cafe geweest en hebben we de finale van het vrouwenvoetbal wk gekeken. We hebben dan niet mogen winnen, het was toch een leuke en gezellige middag! s’ Avonds zijn we na het eten nog een leuk tentje ingeweest met een Nederlandse zanger.

Maandag was onze ena laatste dag. We hadden de wekker erg vroeg gezet want onze tan moest nog even wat bij kleuren. Op naar het strand, waar al direct een heftige wind stond. Och, wat hebben we gelachen. Handdoeken, parasollen, hoeden, bedjes, noem het maar op, wat weg waaide. Wij dachten ook even lekker wat te gaan eten en onze spullen te laten liggen, maar toen we terug kwamen lach alles over hoop. Om precies te zijn lag mijn standbedje zo’n 10 meter verder… Een heftige zandstorm was het dus wel! Toch maar terug gegaan naar het zwembad toen! s’ Avonds nog in Benalmadena wezen eten, onze favo haven.

Ook op dinsdag, onze laatste dag want s’ Avonds vlogen we weer terug naar huis. Hele harde wind, maar zo was het wel uit te houden aan het zwembad. Af en toe lekker het water in, een boekje lezen, prima te doen. We hadden de koffer de avond ervoor al in gepakt en we konden 1 kamer houden waar we ons s’ Avonds konden klaar maken.

De vakantie is enorm snel gegaan maar het was ook enorm leuk! Carihuela is echt een enorm leuk plaatsje, met veel Nederlands maar zo’n goede sfeer en gezelligheid. Ik vind het zeker een aanrader en zal zeggen neem eens een kijkje op internet! Het is echt te leuk. Naast Cihuela, kan je ook bij Torremolinos, Benalmadena of Fuengirola een kijkje nemen.