Citytrip Parijs & Disneyland

Parijs, de stad van de liefde!

Samen met mijn vriend en zijn broer en vriendin ben ik afgelopen weekend 3 dagen naar Parijs geweest! Het was mijn aller eerste keer in Parijs en ik had er zoveel zin in! Vooral om hier samen met Joch (mijn vriend) te zijn! We hadden veel op de planning staan, ik had het een en ander opgezocht wat ik moest en zou zien en Lois (de vriendin van Jochem’s broer) had de hele planning gemaakt. Waar ik deze 3 dagen het meest excited voor was, was voor Disneyland! Een droom die weer uit zou komen!

Pak lekker wat popcorn en wat te drinken, want het is een aardig lange blog! Te weinig voor meerdere blogs en eigenlijk te veel voor 1! Maar toch is die hier, 1 blog over onze Citytrip naar Parijs!

Joch, Floris en Lois waren al eens in Parijs geweest. Voor mij was het de aller eerste keer en ik keek er zo naar uit. De stad stond op mijn bucketlist, maar alleen als ik er met mijn lover heen zou kunnen. Nou check! Ik had zoveel verhalen over Parijs gehoord. Over hoe leuk en hoe mooi het er is en dat je hier echt met je geliefde moet zijn. Nou daar gingen we hoor! s’ Ochtends om 05:00 uur stonden Floris en Lois voor onze deur. Snel inladen en gassen. We zouden er 4:40 uur over doen met de auto!

Ons hotel

Voor onze trip naar Parijs hadden wij een hotel geboekt. We verbleven in het Best Western Hôtel Littéraire Arthur Rimbaud, in de wijk het 10e arrondissement. Het hotel was erg hip en modern, net zoals de wijk. De kamers waren luxe en netjes en het ontbijt was top en goed verzorgd. De medewerkers waren enorm vriendelijk en spraken goed Engels! Voor een redelijke prijs zit je in dit hotel, wij boekte bij TUI, aangezien ik daar met mijn werk korting krijg! Maar ook zonder korting is het hotel prima te betalen! De locatie waar ons hotel zich bevind, is enorm goed gelegen. Met een treinstation op 700 meter bij het hotel vandaan en in de buurt veel fietsenstallingen van Velib – hier kom ik later op terug, kon je jezelf goed door de stad verplaatsen en was elke hotspot op zo’n 15 minuten bij het hotel vandaan, de één wat dichterbij dan de anders. De wijk waar ons hotel zich in bevind, wordt aangeschreven als een nieuwe moderne en hippe wijk, in het centrum van Parijs. Hip en gezellig was het zeker, maar druk ook. Vooral in deze Coronatijd, schrok ik hier nogal van… Weinig afstand en grote groepen mensen als ik eerlijk ben. Veel culturen van over de hele wereld, wat gaaf was om te zien en het enorm leuk maakte. Toch moet ik eerlijk zijn en zeggen dat je je toch in een wereldstad bevind. Als ik hier alleen met een vriendin had geweest, had ik mij s’Avonds toch minder veilig gevoeld dan hoe we nu met z’n vieren waren!

Dag 1

Om 10:00 uur kwamen we aan in het hotel. Het was erg rustig dus we konden direct door naar onze kamers. We hadden twee kamers – één voor Joch en mij en een kamer voor Floris en Lois, naast elkaar. We gingen snel onze koffers uitpakken, even snel douchen en omkleden. Daarna gingen we opzoek naar de fietsen. We hadden al wat research gedaan en wisten precies hoe we ons goed moesten verplaatsen door de stad. We vonden het OV te gevaarlijk vanwege Corona, een Lime Step was aardig aan de prijzige kant voor maar heel kort, dus de Velib fietsen bleven over. Je betaalt hier €5,00 voor 24 uur. Je kan dan onbeperkt een fiets pakken, de eerste  30 minuten zijn gratis. Elke keer dat je de 30 minuten over gaat betaal je een euro, dus je moet ervoor zorgen dat je binnen de 30 minuten op de bestemming bent of even de fiets uit checkt en een nieuwe pakt. Ook voor een elektrische fiets (die ik natuurlijk elke keer pakte want na 1 keer op een normale fiets berg op berg af te fietsen was ik er alweer helemaal klaar mee) betaal je €1,00 per keer. Nou, ik dacht ik betaal die €1,00 wel elke keer in plaats van dat ik me de pest fiets en zweet.

Onze eerste stop was de Sacre Coeur, dat was een aardige steile berg om op te fietsen en dat op een normale fiets!!!!! Je kan wel raden hoe erg ik er klaar mee was denk ik hè?! Anyways, de Sacre Coeur! Boven op de berg bij Montmartre ligt deze mooie Basiliek. Met de trappetjes die je naar haar toe leiden, krijg je hierbij ook steeds een mooier uitzicht over de stad. Daar hebben we even van genoten, om vervolgens de basiliek binnen te gaan. Ook hier, zoals in elke andere stad waar ik ben, brand ik een kaarsje voor al onze geliefdes hoog in de hemel. De basiliek was enorm mooi, vooral het prachtige plafond! – zie foto’s hier onder.

We gingen door naar de wijk Montmartre en begonnen op het plein Place du Tertre. Het welbekende plein met de kunstenaars. Joch had van te voren al gezegd dat hij heel graag samen een tekening van ons wilde laten maken en daar gingen we hoor! Na een tijdje gezocht te hebben naar een goede kunstenaar die ook beschikbaar was, gingen we zitten. Één voor één. Voor een ieder van ons was de Fransman ongeveer 40 minuten bezig, maar dan is de tekening ook wel enorm mooi geworden! Knap gedaan is het zeker, je herkend ons niet direct of heel erg, maar mooi is het wel! Zie het hierboven voor jezelf.

Om 13:45 uur hadden we gereserveerd bij het wel bekende restaurant Pink Mamma. Een goed voorgeschreven Italiaans restaurant, wat een echte hotspot is in Montmartre. Het interieur is zo leuk, met een geweldige trap naar boven en daarboven op kwam het enorm lekker eten nog eens! Ik heb genoten van een onwijs lekkere Spaghetti Carbonnara, terwijl de rest genoot van een overheerlijke pizza!

Na de lunch gingen we weer opzoek naar een fiets en terug naar het hotel. Even op frissen en een snelle powernap. Die powernap is er voor mij niet van gekomen… Ik dacht namelijk nog even snel mijn jurk die ik mee had, te strijken met de neem-mee-op-reis-strijkijzer die ik mee had. Nou, je raad het al hè… Ik zet de strijkijzer op m’n jurk en BOEM zo een gat erin. J-a-n-k-e-n hè! Omg ik baaaalde zo. Ik wilde zooo graag dat de avond perfect zou zijn, ik had de perfecte jurk. Een mooie lange witte jurk tot mijn enkels en van boven een mooie decolleté, met spaghetti bandjes gekruist op mijn jurk. Maar helaas.. Gelukkig had ik zat andere jurken mee! Om 17:30 uur zouden we de Eiffel Toren opgaan maar daarvoor moest er natuurlijk nog even een fotoshoot gehouden worden. Dus we waren er wat eerder en ja… Bekijk de kiekjes maar voor jezelf, net zoals de foto’s van boven op de Eiffel Toren!

Een aantal weken voor onze trip hadden we voor deze avond het restaurant al geregeld. Een plekje wat op mijn ‘Parijs Bucketlist’ stond. We gingen dineren bij Restaurant Girafe. Een restaurant met uitzicht op de Eiffel Toren en wat een geweldige tafel hadden we zeg! Naast de tafel was het eten echt bizar goed. We begonnen met een overheerlijke Cocktail en een lekker broodmandje op tafel. Als hoofdgerecht nam ik de heerlijke Kabeljauw met gebakken groentes en een lekker wit wijntje erbij. Lois genoot van heerlijke stukjes Tonijn en Jochem en Floris hadden een bord vol rauwe Zalm met zure warme Ceviche en Quinoa. Wij hebben genoten! Met een top uitzicht en om 22:00 uur 5 minuten lang de flikkerende Eiffel Toren! Het was een perfecte avond in Parijs!

Dag 2

De wekker stond vroeg, 07:00 uur om precies te zijn. We zouden vroeg ontbijten om vroeg bij het Louvre te zijn. Want wij wilden natuurlijk een foto waar helemaal nieeeemand op zou staan. Nou dat is gelukt hoor! Het Louvre was in het echt veel groter dan ik gedacht had. Echt een mega diamant en super mooi. Na het Louvre gingen we door naar Centre Pompidou, een gebouw met allemaal aparte buizen en kleuren om zich heen. Daarna liepen we door naar de Notre Dame, die vol in steiger stond door het incident van vorig jaar… Enorm zonde… We fietste door naar de Place de la Bastille en kwamen uit op Place des Vosges, waar we lekker een koffietje op de vroege morgen gedaan hebben.

Tijdens de koffie hebben we even lopen puzzelen welke weg we zouden nemen en waar we als eerst heen gingen. We besloten om als eerst naar het Pantheon te gaan, deze deed mij veel denken aan het Pantheon in Rome, alleen was deze net wat groter. We gingen door naar de straat Saint German, een grote bekende straat in Parijs. Onderweg kwamen we nog langs het grootste stadpark van Parijs, Jardin du Luxembourg, en langs een enorm ander leuk en onbekend plein, Saint-Sulpice. Het duurde allemaal wat langer dan gepland, dus we besloten bij een van de betere Crêpes restaurants in Parijs – Crêperie des Canettes, een lekker Crêpe te nemen voor lunch. Omdat alles dus wat langer duurde, hebben we snel een stukje over Saint German gelopen, een kijkje genomen bij het wel bekende Café de Flore en daarna zijn we er weer snel van door gegaan. We besloten om dan toch een keer de Lime step te pakken. Samen met Joch ging ik op 1 step, door naar het park Tuilerieën. Hier liepen we doorheen en daarna pakte we de fiets weer om vervolgens naar de Arc The Triomphe te gaan. Mega fotoshoot hier!!!!

Ondertussen was het een uur of 4 dus we gingen rustig aan, over de Champs-Élysées weer richting het hotel. Eenmaal weer een fiets gevonden te hebben, besloten Joch en ik toch nog even naar Montmartre te gaan. Aangezien wij de dag ervoor ander halfuur kwijt waren aan het portret zitten voor de tekening, hebben we niet veel van Montmartre kunnen zien en dit wilden we toch nog wel graag. Berg op en berg af gelopen, nog wat souveniertjes gekocht, die we vervolgens vergeten zijn in het hotel (lekker slim hè) en daarna nog langs de hotspot La Maison Rose en Le Consulat om vervolgens wel naar het hotel te gaan. Het was best warm hier boven op de berg, dus onze work-out hadden we weer gehad deze middag!

Het was weer even snel opfrissen en dit keer niet te strijken. Ik deed een mooie, nette jurk aan die ik van NA-KD gekregen had. Ik was er helemaal verliefd op! We begonnen de avond bij La Fayette, een groot warenhuis in Parijs, waar ik een mooi bedeltje van de Eiffel Toren, met een goud hartje eraan, voor mijn Pandora armband heb gekocht. Ik ben dol op het kopen van bedeltjes op citytrips. Zo heb ik altijd iets om terug te denken aan de mooie momenten.

We gingen dineren in de wijk Moulin Rouge en om precies te zijn hadden we uitzicht op de welbekende rode molen. We zaten bij cafe Rouge Bis. Genoten van een heerlijke Flat Steak.

Dag 3

Vandaag was DE DAG! Een droom ging weer uit komen hoor. De aanleiding waarom we eigenlijk naar Parijs gingen. We gaan naar DISNEYLAND! Ik keek er zo naar uit en had er zoveel zin in. Super excited gingen we zondagochtend naar de auto, waarbij we bij het starten van de auto een probleempje hadden… Hij ging niet aan!!!! DRAMA! De ANWB gebeld en het zou 75 minuten duren totdat ze er zouden zijn… Toch zelf nog geprobeerd met startkabels en ja hoor, de auto kon gaan! Een klein uurtje vertraging opgelopen maar daarna konden we gaan! De oorzaak was trouwens het lampje boven je hoofd die twee volle dagen heeft aangestaan…

Rond 11:00 uur liepen we de poort door en liepen we het sprookjes park binnen! Al snel kwamen Mickey en Mini Mouse langs lopen, samen met Knabbel en Babbel en Goofy en Pluto. Ik vond het toch zo geweldig om dit te zien! Echt als een klein kind stond ik erbij. Ik had uiteraard ook een diadeem met Mini Mouse oortjes en strik gekocht. IK WAS HELEMAAL BLIJ!

Nog blijer was ik toen ik het grote Roze Paleis zag!

Het was een enorm leuke dag. Het was zo rustig in het park, alle wachtrijen waren rond de 10/15 minuten en de langste was 40 minuten… We zijn zelfs twee keer in de Tower of Terror en de Space Mountain geweest. Wat een top tijd om in Disneyland te lopen! Helaas wel met mondkapje en dat was af en toe erg warm maar het was echt geweldig! Hieronder nog wat laatste kiekjes.

Heel deze trip was zo zoo onwijs leuk en genieten. Helaas in Coronatijd en werd de status van Parijs veranderd naar Code Oranje, dus zitten we nu lekker 10 dagen langs thuis… Desondanks was het zo leuk en het was super rustig in de hele stad. Er had geen betere tijd geweest om hierheen te gaan! We hebben genoten!

Bedankt voor het lezen van deze mega lange blog!!!! Ik schrijf jullie snel weer.