GIRLSTRIP! To Barcelona

Samen met mijn goede vriendin Tara gingen we er even lekker 4 daagjes tussen uit. Girls trip to Barcelona! Voor mij heel lang geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben, maar Taar heeft hier een half jaar gewoond voor haar stage. Dus wij gingen de stad maar weer eens even goed onveilig maken! WOOP WOOP ⚡️

Donderdag 3 februari vlogen wij met mijn toekomstige werkgever naar Barcelona. Met de grote blauwe familie, KLM. De eerste keer dat Taar en ik samen een weekendje weg gaan. Ik deel graag weer eerst even wat huishoudelijke informatie, voordat ik jullie mee neem in onze dagen.

Waar verbleven wij in Barcelona?

Gedurende deze 4-daagse trip maar Barcelona, verbleven wij in net H10 Montcada. Het hotel lag zo’n 15 minuten lopen bij de Ramblas vandaan. Vanaf de luchthaven hebben wij een uber naar het hotel genomen wat ongeveer een half uurtje rijden was. De rest van de dagen hebben wij veel lopend gedaan en hebben we gebruikt gemaakt van de Uber App.

Dag 1: Donderdag 3 februari 2022

Rond de klok van 13:30 kwamen wij bij ons hotel aan. Een mooi hotel met op het dakterras uitzicht over de stad en een jaquzzi – hier hebben we helaas geen gebruikt van gemaakt want het was toch iets te koud, maar mooi was het wel! Het was goed weer, dus we kleedde ons snel om en liepen via de haven naar het strand om lekker te lunchen bij Surf House Barcelona.

We besloten om ‘S Avonds de gezellige Spaanse straatjes door te lopen en hier hebben we een lekkere sangria gedronken op Placa Reial. We kregen al snel trek dus liepen door naar een Tapas bar genaamd Tapas Bona Sort. Dit was een tip van Taar! We hebben de avond afgesloten met een aantal drankjes en veel dansjes op Passeig del Born in Bar Sauvage.

Dag 2: Vrijdag 4 februari 2022

Het ontbijt sluit om 11:00 en omdat het gisteren best laat is geworden, kwamen wij gezellig pas om 10:55 aan kakken – dit deden we overigens elke dag haha. Vandaag was het shop dag! We zijn nou eenmaal in Spanje en dan moeten natuurlijk naar de Zara! En niet 1 Zara, nee wel drie! Hier en daar wat leuke boutiques en een pitstop om te lunchen bij Assur Café Llu. Vlak bij ons hotel bevind zich een leuk marktje op Placa Nova waar we aan het einde van de dag ook nog even doorheen gestrompeld zijn.

Het is vrijdagavond en je weet wat dat betekend! De hakken gaan aan en we trekken onze mooiste outfit aan. Op advies van Tara, van de tijd dat ze hier nog woonde, gaan we vanavond bij een lokaal Italiaans restaurant eten, Restaurant Napoli. Hierna vervolgde we onze weg naar de Carrer de Blai waar zich alle leuke barretjes en liepen wij Bar La Bota even binnen voor een cocktail. We sloten de avond weer af op STERIO 18 waar we nog wat Nederlandse jeugd tegen kwamen en het weer iets te laat is geworden. Gotta love it!

Dag 3: Zaterdag 5 februari 2022

Vandaag was het tijd voor sight seeing. We begonnen op La Rambla en vervolgende onze weg naar La Segrada Familia. Hier hoef ik natuurlijk niet veel over te zeggen, want deze kennen we allemaal wel, de grote en bekende basiliek! We vervolgde onze weg door de Spaanse straatjes naar Arc de Triomphe waar we lekker hebben rond gelopen. PS. Als je hier bent, ga naar de Mango Outlet, deze zit hier een paar straatjes verder op.

Na al dat geloop waren we erg dorstig en hoorde we de sangria bij de haven ons roepen. We pakte een taxi en gingen naar 1881 Per Sagardi, een leuke rooftop bar. Voor een klein snackje tussen de middag liepen we door naar een tentje genaamd Jerusalem Barcelona waar we bezoek kregen van een te schattige bull dog puppy van de eigenaar the cutest.

Vanavond gingen we in de oude Arena eten bij Mussol Restaurants. En ook vanavond waren we weer te vinden op Passeig del Born bij Bar Sauvage. Ook onze laatste avond, liepen we na een beslaagde avond vol gezelligheid, drankjes en dansjes in een heerlijke licht dronken bui terug naar het hotel.

Dag 4: zondag 6 februari 2022

Vandaag is het alweer onze laatste dag en wat was het heerlijk weer. De teller tikt de 22 graden aan. We hadden niet de hele dag, S ‘Ochtends begonnen we met het inpakken van onze spullen, waardoor we het ontbijt miste. Geen probleem, we halen lekker een koffietje en een ontbijtje aan de overkant en lopen daarna door naar het strand waar we nog tot 14:00 heerlijk zijn gaan liggen – niet in bikini uiteraard, daar is het nog iets te fris voor! Op de terug weg naar net hotel liepen we nog wat leuke Spaanse straatjes door en toen was het echt tijd om te gaan. Onze girls trip met veel sangria, eten en heerlijke dansjes zit er weer op!