City of Love | 3 dagen in Parijs

De city of love! Samen met mijn vriend ga ik drie dagen naar Parijs. Ik: al 3 keer hier geweest, Remo: nog nooit. Parijs is een van mijn favoriete grote steden in Europa, misschien wel m’n favoriet! Er is geen stad als Parijs, zo groot, zo mooi! Het Parisian leven ligt me helemaal en dat wilde ik graag aan mijn vriend laten zien. Ga je mee?

Ons verblijf

Atala Hotel powered by Sonder

In samenwerking met Sonder Hotels, verbleven wij in het Atala Hotel powered by Sonder. We hadden een prachtige King Suite met balcony view op de Eiffel Toren. De King Suit heeft alle voorzieningen die een verblijf 10/10 maakt. Het was er rustig en stil, iets wat ik zelf erg prettig vind tijdens een verblijf. Het bed was comfortabel en de badkamer vond ik geweldig. De ochtendjassen hingen netjes bij aankomst en er was een aparte douche van het bad. Vanuit bad kon je zelfs Eiffel Tower zien sparkelen. Je kan wel raden dat ik elke avond in bad heb gelegen he! Het personeel was enorm vriendelijk en spraken goed Engels.

De Ligging

De ligging van het hotel is super centraal. Naar mijn ervaring, is een hotel rond de Champs-Elysees de perfecte locatie! Het Atala Sonder Hotel bevind zich in een zijstraat van de Champs-Elysees en op 5 minuten lopen bij de Arc de Triomphe vandaan. Het Louvre is 10 minuten met de metro, maar als je ervoor kiest om te lopen kom je langs Petit Palais, Placa de La Concorde en de Tuleries Garden binnen 30 minuten.

De Eiffel Toren is 25 minuten lopen vanaf het hotel en onderweg kom je langs alle mooie cafes en hotels die Parijs te bieden heeft. Ook hier zou ik dus ook zeker aan raden om lekker te gaan lopen. Onderweg naar de Eiffel Toren loop je bij de Seine, waar je langs de welbekende Passerelle Debilly brug komt (waar alle mooie foto’s met de Eiffel Tower op de achtergrond gemaakt (kunnen) worden).

Voor alle andere bekende plekken in Parijs, waar je ook heen wilt > Montmartre, Le Marais of Cafe de Flore, is het maar een paar minuten met de metro. De perfecte locatie voor je hotel dus!

Our overall experience: 10/10 💘

Dag 1

Vandaag vlogen we naar Parijs toe: Valencia > Parijs Orly Airport. Vanaf de luchthaven is het een uur naar ons hotel met het openbaar vervoer. Toen we de metro uitliepen stonden we al gelijk aan de Arc de Triomphe, zo mooi en zo groot!

Ik had een volledige planning gemaakt voor de komende 4 dagen! Bij aankomst in het hotel was onze hotelkamer nog niet ready, dus we moesten de planning even omgooien. We gingen als eerst naar de Arc de Triomphe en Champs-Elysees. We liepen heerlijk rond en namen de Franse sfeer in ons op. Ergens in een straatje achter de Champs-Elysees hebben we bij een Frans Café geluncht. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan om ons in te checken. Nog even langs Laduree voor de aller lekkerste Macarons en gechilld op de hotelkamer voordat de avond begon.

s’ Avonds hadden we een reservering bij het restaurant Kalamatta. Een gezellig, Grieks restaurant. Een echte hotspot die ik via TikTok ontdekt had! Mooi ingericht van binnen en er stond een DJ te draaien. Het eten was lekker, maar niet naar prijs. Naar onze mening stond de muziek ook net iets te hard, waardoor iedereen om ons heen ook steeds harder ging praten. Daarnaast stonden de tafeltjes heel dicht op elkaar. Wij konden elkaar bijna niet verstaan, maar desondanks was het een gezellige eerste avond!

Dag 2

Dag 2 en we hadden er super veel zin in! Na 3 keer Parijs, ben ik nog nooit in het Louvre geweest. Nu was het dan toch echt tijd om eens binnen te kijken in het grootste museum van de wereld. Voor we naar binnen gingen, wilde ik graag ontbijten bij Le Cafe Marly, waar je uitkijkt op het Louvre. Helaas was er geen plek, dus liepen we naar Cafe Royal Paleis voor een simpel maar lekker frans ontbijt.

Om 10:30 mochten we het Louvre in. Ik zou zeker aanraden om in de ochtend naar het Louvre te gaan! Ik had er 2 uur voor op de planning te staan, wetende dat dat eigenlijk al te kort was, maar in 1 dag kan het Louvre ook gewoon niet gezien worden. Twee tot drie uur vonden we lang zat! Van de ene ruimte naar de ander, van de beelden naar schilderijen, het was zo prachtig! Prachtig en enorm groot. Omdat het laagseizoen is, konden we gemakkelijk vooraan bij de Mona Lisa komen, het schilderij is klein vergelijken wat er allemaal in het Louvre hangt, maar ook weer niet zo klein als wat ik altijd van iedereen hoorde. We liepen hierna door naar de prachtige kamer met al het goud en de kronen. Als laatst wilde we nog graag de schilderijen van Rembrandt en andere Nederlanders zien. Omdat het Louvre zo groot is, hebben we er minimaal 20 minuten over gedaan tot we deze gevonden hadden en uiteindelijk in de goede vleugel van het Louvre kwamen > vleugel 832-835 šŸ˜‰

Na 3 uur en 10.000 stappen verder, hadden we het wel gehad. Tijd om even wat te eten en te drinken. We liepen door de Tuleries Garden, waar we een lekkere Crepe to go hebben gehaald. Daarna namen we plaats bij Cafe de Tuleries Garden, heerlijk in de zon. Een cappuccino en een thee voor maar liefst €15,00. Koopie toch? Ik wilde graag een ice coffee to go halen bij het YSL Cafe, maar deze was gesloten. Zo balen! Omdat we wat langer in het Louvre hebben gelopen, hebben we het Petit Palais overgeslagen en zijn we gelijk met de metro naar de wijk Montmartre geweest. De schilderswjik en mijn favoriet! We namen de trappen onder aan de Sacre Coure naar boven en het uitzicht over de stad werd steeds mooier en mooier. Eenmaal boven hebben we een kijkje in de basiliek genomen en even een kaarsje gebrand. Iets wat ik altijd overal doe.

Het was tijd om te lunchen en ik had er voor de middag geen gereserveerd. We kijken wel waar we eindigen! We liepen heerlijk door de leuke straatjes van Montmartre. De terrassen zaten vol, want de zon scheen. We zijn uiteindelijk bij Le Concorde gaan zitten, een echte Franse brasserie, wat op een leuke hoek zit. We liepen nog verder naar beneden, langs de Moulin Rouge en toen door naar het hotel om bij te komen van de vele stappen vandaag en klaar te maken voor de avond.

Om 19:30 had ik een boottour over de Seine geboekt. Instappen was onder aan de Eiffel Toren en om hier te komen namen we metro lijn 6 waar je over de Seine rijd en een prachtig uitzicht op de Eiffel Toren hebt. De boottour was prachtig! We vertrokken met een glitterende Eiffel Toren, die glittert elk uur 5 minuten lang. Langs de Pont Alexander III brug, het Louvre en de Notre Dame. Een echt aanrader wanneer je in Parijs bent!

Om 21:15 had ik gereserveerd bij Monsieur Blue. Een chique restaurant, waar je vanaf je tafel uitkijk hebt op de Eiffel Tower. Het eten was super goed en ze hebben heerlijke cocktails. Ook hier stond er een DJ te draaien en de service was uitstekend! Onze favoriete avond 🩷

Dag 3

Vandaag stonden we iets later op. Rond de klok van 10:30 verlieten we het hotel in de richting van de Eiffel Toren. We zijn lekker gaan lopen, door de leuke Franse straatjes. Elke keer weer blijft het zo bijzonder om de Eiffel Tower te zien, zo groot en bijna onwerkelijk. We liepen naar het grote plein Trocadéro. We moesten natuurlijk even een slotje ophangen! Aangezien de slotjes brug een tijd geleden weg is gehaald, omdat deze te zwaar werd, vonden we dit een mooie plek. Even wat foto’s en vervolgens liepen we door naar het volgende punt > Av de Camoens. Een ander punt waar je prachtige foto’s met de Eiffel Toren op de achtergrond kan maken.

Om 12:30 hadden we gereserveerd bij restaurant Bambini. Een Italiaans restaurant met ook hier weer uitzicht op de Eiffel Tower. Ik had de echte hotspots uitgezocht! Het restaurant was super mooi ingericht en het eten was heerlijk. Goede service en we hebben weer een goed etentje gehad! Wat is eten toch heerlijk he ✨

Dan is het nu tijd om de Eiffel Toren op te gaan. Remo heeft hoogtevrees, dus we moesten nog maar eens zien hoe dit ging lopen. Ik had tickets via een guide operator geboekt en hier kwamen we eigenlijk 5 minuten van te voren pas achter. We kregen dus ook heel veel informatie! Was niet perse nodig voor ons, maar wel leuk. Omhoog ging nog redelijk goed met Remo, maar bovenop werd hij toch al snel duizelig en misselijk. Een korte stop dus boven, maar we hebben toch wel even van het uitzicht genoten en rond gekeken. Snel maar weer naar beneden šŸ˜‰

Het was wat frisser vandaag, dus op naar een Frans Cafe! Ik wilde natuurlijk bij Cafe de Flore, maar de wachtrij die er stond was 1,5 uur en dat gaan wij natuurlijk niet doen… Dus even wat verder lopen en daarna maar ergens een lekkere hot chocolate gedronken. We namen een scooter naar het Pantheon, om daarna een stukje door te lopen naar de straat waar Emily in Paris is opgenomen > Place de l’Estrapade. Lopend door de gezellige straatjes van de wijk Quartier Latin gingen we terug naar ons hotel, langs de Notre Dame en het Pompidou.

Vanavond was het matchday. Mijn vriend is een echte PSV supporter, dus dat moest natuurlijk gekeken worden. Ik had een leuke Irish Pub gevonden, Murphy’s House. Waar we lekker basic (en een keer wat goedkoper…) een burgertje gegeten hebben. Ze hadden er ook heerlijke cocktails moet ik zeggen! Na de wedstrijd zijn we naar bar La Reverie geweest om nog een drankje te doen. Een drukke wijk met veel uitgaansgelegenheden. Ik vond de sfeer in de wijk wat grimmiger, dus zou de wijk niet perse aanraden maar La Reverie lag dicht bij de metro halte en het was een hele leuke bar om de avond en onze trip mee af te sluiten! Morgen vliegen we weer vroeg terug naar huis 🩷

We hebben het zo leuk gehad en in zo’n korte tijd, enorm veel gezien en gedaan. En veel gelopen! 😃

Wij hebben samen super genoten in de stad van de liefde!

HIERONDER VIND JE ALLE HOTSPOTS UIT DEZE BLOG EN MEER ✨

Deze lijst wordt aangepast zodra ik weer nieuwe hotspots heb voor jullie!
Voor het laatst aangepast op: 15 oktober 2023

• Pont Alexander III
  • Arc de Triomphe

GOOGLE MAPS LIJSTEN

Bekijk hier onder mijn Google Maps lijsten voor Restaurant Hotspots en Bar/Cafes spots door heel Europa! Als je op de link klikt, word je gelijk naar Google Maps geleidt en zie je alle hotspots door middel van een pin op de kaart!

🥥Food🥑 Hotspots on Route 🍳 · Demi Bonita

Let’s get a drink! 🥂 · Demi Bonita

LEES MEER OVER MIJN TRIPS!