Surprise weekend naar Mallorca

Weekendje weg! Dit weekend gaan we naar Mallorca! En niet zomaar een tripje: de moeder en het zusje van Remo (mijn vriend) zijn een paar dagen op Mallorca en wij kunnen het niet laten om hen te verrassen. Vanuit Valencia is het maar 20 minuten vliegen naar Palma de Mallorca, dus let’s go!

Dag 1

Zaterdagochtend 20 mei vroeg vertrokken we met het vliegtuig naar Mallorca. Remo’s moeder en zusje waren al op donderdag aangekomen. Ze hadden vandaag een fietstour gepland van 11:00 uur tot 14:00 uur. Dankzij Remo’s vader konden we regelen dat we in hetzelfde hotel verbleven: Hotel Son Caliu Spa Oasis in Palmanova, op een half uur van Palma, de hoofdstad.

Na aankomst op de luchthaven van Mallorca namen we eerst de bus naar ons hotel om onze bagage af te zetten. Daarna gingen we naar het centrum van Palma. Bij aankomst was er een leuke markt waar ik natuurlijk even rond moest kijken. Vervolgens liepen we het oude centrum in en hebben we wat gegeten bij Café Set, een gezellig koffietentje in een leuk straatje. We hielden de live locatie van Remo’s zusje in de gaten op onze iPhones. Een paar keer kwamen ze heel dichtbij, slechts een straat achter ons. Dat had wat geweest als ze precies door de straat kwamen waar wij aan het eten waren… Gelukkig gebeurde dat niet, dus zijn we na de fietstour naar hen toe gegaan terwijl ze op een terrasje zaten! Ze waren dolgelukkig en superverrast dat wij ook op Mallorca waren. Het was zo leuk!

We hebben door het oude centrum gewandeld en gewinkeld. Ik vond het geweldig! De gezellige straatjes en leuke boetiekjes hebben mijn hart gestolen. Na wat rondslenteren zijn we teruggegaan naar het hotel en hebben we nog een uurtje bij het zwembad gelegen. Heerlijk! ‘s Avonds gingen we naar de haven van Portals Nous. Een wat chiquere haven die te vergelijken is met St. Tropez. Hier hebben we heerlijk gegeten bij Santina Harbour Club en bijgepraat. 🩷

Dag 2

Vandaag stond er een roadtrip op het programma! We hadden een auto gehuurd, en niet zomaar een: een Cabrio Mini! Heerlijk om het eiland mee rond te toeren. Ik had enorm veel zin om de leuke en schattige baaien te bezoeken en het prachtige heldere water te zien. Onze eerste stop was Cala Pi, een leuke badplaats met een mooi baaitje. Het was behoorlijk druk, dus we stopten alleen even, liepen wat rond en reden daarna door naar Cala Marmols. Helaas konden we hier geen parkeerplek vinden, maar het schijnt zeker de moeite waard te zijn! Deze badplaats heeft ook een leuk oud centrum.

Omdat we geen parkeerplek konden vinden, reden we door naar Cala d’Or. Een leuke baai met een mooi strand en enkele eettentjes. Hier hebben we heerlijk Spaanse paella gegeten, mijn favoriet voor de lunch! Het werd wat bewolkt, dus ook hier hebben we niet gezwommen. In plaats daarvan reden we naar het noorden, tussen de prachtige bergen door, naar het leuke stadje Sóller. De route naar Sóller was al adembenemend, vooral in de cabrio. We kwamen aan op een gezellig plein waar een treintje overheen reed en dat vol stond met terrasjes en een kerk. De zon scheen en het was er supergezellig! We dronken iets bij Café Es Firo en gingen daarna winkeltjes kijken. Helaas was het zondag en was dus merendeels van de winkels gesloten…

‘s Avonds hadden we gereserveerd bij Siso Beach Club. Maar voordat we daar naartoe gingen, bezochten we Portals Nous nog even, waar kennissen van Remo’s familie met hun jacht in de haven lagen. We kregen een rondleiding over het prachtige 18 meter lange jacht. Daarna dronken we een glaasje wijn en gingen we door naar Siso Beach Club in Palmanova. We zaten er erg leuk, aten heerlijk, ze hadden smakelijke cocktails en gezellige muziek. Zeker een aanrader!

Dag 3

Vandaag vlogen we weer terug naar huis, maar pas laat in de avond. Dus besloten we om vandaag nogmaals Palma in te gaan, aangezien we om 10:00 uur al moesten uitchecken in het hotel. Onze koffers konden we achterlaten bij een lockerpoint. Als je op Google ‘lockers’ intypt, verschijnen er veel plekken waar je je bagage kunt laten.

We hebben heerlijke tapas gegeten bij ES3 Bar en hebben weer door het oude centrum van Palma gewandeld. Ik vind het oude centrum zo leuk en een supermooi stukje Palma! Enorm gezellig.

Hieronder vind je alle hotspots uit deze blog en meer ✨

Deze lijst wordt aangepast zodra ik weer nieuwe hotspots heb voor jullie!
Voor het laatst aangepast op: 18 oktober 2023

• Cala de Deya
  • Sa Calobra

Google Maps lijsten

Bekijk hier onder mijn Google Maps lijsten! Als je op de link klikt, word je gelijk naar Google Maps geleid en zie je alle hotspots door middel van een pin op de kaart! ps. deze lijst heeft hotspots door heel Europa!

🥥Food🥑 Hotspots on Route 🍳 · Demi Bonita

Let’s get a drink! 🥂 · Demi Bonita

Lees meer over mijn trips!